..::JaTuH::..

Posted: March 25, 2010 in Uncategorized
Hari ni sesi persekolahan berjalan seperti biase,yang mane tiada sedikit perubahan walau sebesar zarah pun untuk pelajar-pelajar yang bersekolah disini..masih berperangai yang nakal,mulut tak tau diam..kurang ajar,biadap atau senangnyer semua perilaku yang kurang baik ada dalam diri sebahagian besar pelakar di STAJ..(bukan semua).
.
Yer..hari ni memang geram tahap yang tidak dapat diduga…sepuluh minit terakhir,sebelum waktu mengajar aku habis aku benarkan mereka semua untuk turun solat asar, seperti biasa perangai budak budak ni..sebelum sampai ke surau,mesti merayap serta mengelilingi kelas lain untuk mengganggu budak lain untuk sampai ke surau…maser yang dibenarkan untuk keluar solat adalah 15 minit shaja. ini bermakna 10 minit aku dah bagi tuk mereka ke surau,baki hanya 5 minit sahaja diperlukan dari waktu guru seterusnya(waktu guru cina lepas aku).
.
Tapi apa yang terjadi hari ni memang memalukan aku khasnya, dan guru-guru islam(subjek pendidikan islam)amnya..maner taknya budak2 yang aku lepaskan tuk solat tadi,telah masuk lewat ke kelas seterusnya..sehinggakan guru cina tersebut datang bawak budak2 tu sekali berjumpa aku untuk mendapatkan kesahihan cerita…rupenye budak2 ni telah menjual nama aku dengan kenyataan aku membenarkan mereka solat sehingga lewat masuk ke kelas setengah jam! Ya Allah..fitnah apekah ini?? selepas menjelaskan perkare sebenar,bdak2 tu dibawa kebilik disiplin..biarlah cikgu disiplin yang menentukannya..
.
Baru aku tau pelajar di sekolah ni,suke menjual nama guru-guru sebgai alasan untuk tidak terkena apa-apa tindakan seperti dirotan atau dihadapkan ke bilik disiplin..betul kata Kak Yan, disebabkan budak-budak mcam ni,kesannya potensi kerjaya atau prestasi kite murundum atau “JaTuH” dan akan menjadi buah mulut guru-guru lain..sangat memalukan!
.
Maaf kepada anak didik di tingkatan 1 tadi (masa terakhir) kerana terkena tempias kebengangan,kemarahan dan sakit hati aku mase dalam kelas tadi sehinggakan ader yang kena rotan di tangan…Maafkan saya! Akhirnya saya doakan anak didik saya berjaya di dunia dan akhirat!
.
Sekian,
Cikgu Nafir.
.
Comments
  1. someone says:

    x leh belah….ngada ngada….

  2. atus says:

    salam nafi..
    masih kenal ak…..membe lm time di SAMSES…
    sila la lawat ak nye blog if rajin..:P

    http://hidayatus.blogspot.com

Leave a Reply

