Archive for October, 2009

..::BaIt SoUs YaNg IsTiMeWa::..

Posted: October 7, 2009 in Uncategorized
Hari ni hari terakhir aku menyewa bilik di jalan Sous Mohammedia…rasa sedih dan gembira yang bercampur baur sedang melanda diri aku buat masa sekarang. Sedih sebab nak tinggalkan bilik yang best, yang banyak  mengajar erti kehidupan bersendiri serta tuan rumahnya sangat baik bagi aku.  Gembira plak sbb banyak perkara yang berlaku  dalam kehidupan seharian aku, berlaku secara kebetulan yang mana aku tak mampu untuk coretkan satu persatu disini..terima kasih Tuhan!!
.
Terima kasih kepada tuan rumah yang baik hati kerana memberi peluang untuk aku menyewa bilik kalian..semoga Allah membalas jasa kalian dengan sebaik-baik balasan…
.
So, pasni duk mane?? erm, aku akan menumpang rumah teman-teman di Brada3ah sementara menunggu urusan-urusan aku selesai dan sebelum terbang pulang ke Malaysia..Doakan semoga dipermudahkan urusan!!
.
Image040
………………………..Study sambil bergaya!!
.
DSC02031………………………………BBQdi sutuh bilik
.
DSC00396…………………………….Besday Party!!
.
Erm, bnayk lagi sebenarnya party-party makan serta kenangan yang lain kat bilik ni..cume gamabr2 ni jer yang tersimpan di dalam laptop aku..Maaf ya!!
.
Ok sekian dulu,
Meow4ever, Mohammedia.

..::BeRhEnTi BeRhArAp::..

Posted: October 6, 2009 in Uncategorized
Aku berhenti berharap
dan menunggu datang gelap
sampai nanti suatu saat
tak ada cintaku dapat
.
Kenapa ada derita
bila bahagia tercipta
kenapa ada sang hitam
bila putih menyenangkan…

Aku pulang…
tanpa dendam
kuterima.. kekalahanku

Aku pulang…
tanpa dendam
ku salutkan.. kemenanganmu

Janganlah di beri pengharapan kepada Hati dan Perasaan..!!

..::SyUkUr::..

Posted: October 5, 2009 in Uncategorized
degree_pic
.
Salam semua~ semoga kalian berada di dalam keadaan sihat sejahtera!
.
Erm, hari ni heppi sangat sbb per erk?? sbbnya Sijil Ijazah saya dah dapat..hup hup hurrre!! hanya Syukur sahaja yang dapat aku lafazkan ke Allah kerana telah memudahkan urusan-urusanku..
.
Terima kasih yang tidak terhingga kepada semua yang banyak membantu saya..terutama Kedutaan Besar Malaysia di Morocco! Allah jazikoum bikhier…
.
Jasa Kalian akanku kenang selamanya~
.
Meow4ever,
Mohammedia, Morocco.

..::SeLaMat HaRi LaHir::..

Posted: October 2, 2009 in Uncategorized
IMG_0201.
Assalamualaikum wth…
.
Di kesempatan ini saya ingin mendedikasikan ucapan Selamat Hari Lahir saya kepada Emak saya yang tersayang di Malaysia..Semoga dipanjangkan Umur, di beri kesihatan dan di murahkan rezeki serta menjadi seorang emak yang berjaya di dunia dan akhirat..saya rindu emak saya!!
.
Juga Kepada Kawan saya Mohd Said Sulaiman yang tarikh lahirnya jatuh sama dengan tarikh lahir emak saya..saya ingin mengucapkan Selamat hari Lahir yang ke 23 agaknya kepada beliau..Semoga di hari bahagia ini, kamu dipanjangkan umur, di beri kesihatan serta dilimpahkan dengan rezeki yang banyak…dan berjaya di dunia dan akhirat kelak!! Aamine ya Rab..Selamat Hari Lahir <:-P :o)
.
Yang tulus ikhlas
Ingin sekali sekala dirinya dibalas
Walau hanya dengan dakapan di angin lalu

Yang selalu memberi
Ingin sekali sekala jadi penerima
Cukup dengan salam dan manis doa

Aku ingin kau merasakan hebatnya cinta
Dan leburkan saja serpihan calar derita

Selamat ulang tahun sayang
Kini kau bersayap, pergilah terbang
Rentaslah langit cita cita mu
Harap nanti kita ‘kan bertemu

Selamat ulang tahun sayang
Janganlah engkau tak terbang pulang
Ku nanti penuh kerinduan
Selamat tinggal, selamat jalan

Aku hanya inginkan engkau setia
Kerana setia yang mencipta bahagiamu..

.
P/s : Lirik dari lagu Imran Ajmain…xtaulah kena atau pun tak ngan ucapan besday aku ni!!ngeh~ paperpun layan jerlah erk…dan sila abaikan gambar saya sbb xder gambar solo.. huhuh
.
Sekian,
Meow4ever,
Morocco.
” Persahabatan itu cukup indah kalau dinilai dengan hati yang ikhlas… “

..::ReSePsI KeMeRdEkAan 2009::..

Posted: October 1, 2009 in Uncategorized
Salam semua..
Semoga kalian sehat sejahtera bahgia hendaknya…
.
Post kali ni plak aku nak titipkan kesah hari kemerdekaan yang berlangsung baru-baru ini juga di kediaman rasmi Datuk Duta Besar Malaysia di Morocco..erm, bukan hari merdeka bulan lapan ker? ya.. sudah tentu, tapi apakan daya hari kemerdekaan kita tahun ini,  jatuh di bulan puasa, makanya risepsi harus ditunda sehingga hari raya..ngee~
.
Dengan dihadiri tetamu-tetamu dari semua Kedutaan di Morocco serta rakyat Malaysia yang berada di sini, majlis yang bermula seawal 7ptg sehingga ke 10 malam, tersangat-sangatlah meriah!! betul…Besh…Antara menu yang dihidangkan adalah seperti Rendang Ayam, Nasi Himpit, Kuah Kacang, Nasi Goreng, Bihun Goreng, Kuih-Kuih Tradisional serta pelbagai jenis Biskut Raya..
.
Ok, nak tengok gambar sekitar Majlis malam tu..??Jom!!!
.
DSCF2886
.
DSCF3047.
DSCF3271
.
DSCF3049.
P1100559
.
P1100656
.
DSCF3235.
P1100661 (1).
DSCF3276.
P1100660
.
DSCF3184
.
DSCF2883
.
DSCF3292.
wargh~ cukup sekadar itu dulu, maaplah yer banyak gambar aku dari orang!hohoh…erm..gambar akhir ni best!! sbb macam warna merah jer tema baju raya tahun nie..ngeh~
.
Ok..semoga terhibur!!!
.
Meow4ever,
Bait du Sous Mohammedia.